
ثبت نام در سایت کارشناس رسمی داد – توضیحاتی درباره کلمات کلیدی
اگر تاکنون برای ثبتنام در «سایت کارشناس رسمی داد» اقدام کرده باشید، حتما متوجه شدهاید که فرآیند ثبتنام در این سایت شامل ۵ مرحله است. در این مطلب میخواهیم درباره مرحله چهارم، یعنی کلمات کلیدی، توضیحاتی ارائه دهیم تا بهتر این مرحله را پشت سر بگذارید.
کلمه کلیدی چیست؟
برای درک مفهوم کلمه کلیدی، میتوان گفت مخاطبان از طریق این کلمات، میتوانند به صفحه مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. آنها کلمات کلیدی را در موتور جستجوی گوگل (یا سایت مورد نظر) وارد میکنند. موتور جستجو نیز مطابق با آن کلمات کلیدی، نتایجی را نشان میدهد.
به عنوان مثال، ممکن است فردی در جستجوی کارشناسی باشد که در حوزه مهندسی مکانیک دارای تخصص است. این فرد، عبارت «مهندس مکانیک» را (به عنوان کلمه کلیدی) در موتور جستجوی سایت مانند شکل زیر وارد میکند.
پس از کلیک بر روی دکمه «جستجوی کارشناس»، همه صفحات دارای این کلمه کلیدی، در قسمت نتایج، نمایان میشود. (مطابق شکل زیر)
همانطور که مشاهده میکنید همه کارشناسانی که در حوزه مهندسی مکانیک تخصص دارند، در قسمت نتایج ظاهر شدهاند.
البته افراد ممکن است دقیقا کلمه مهندس مکانیک را جستجو نکنند و در عوض کلماتی که به این حوزه مرتبط میشود را وارد کنند. در این صورت باید صفحه متخصص، شامل آن کلمه کلیدی باشد تا در قسمت نتایج دیده شود.
این مثال، نشان می دهد که کلمات کلیدی، نقش مهمی در دسترسی قضات، وکلا و مردم به شما دارند.
چگونه کلمات کلیدی مناسب بنویسیم؟
برای اینکه مشتریان (وکلا و مردم) بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند (یا برای اینکه دیده شوید)، باید در قسمت نتایج موتور جستجو، ظاهر شوید. برای رسیدن به این هدف نیز، باید هنگام ثبتنام، تعداد مناسبی کلمه کلیدی را در قسمت مربوطه (مرحله چهارم ثبتنام) وارد کنید. سعی کنید تمام کلماتی که به حوزه تخصصی شما مرتبط هستند را بنویسید.
برای روشن شدن موضوع، فرض کنید یکی از حوزههای تخصصی فردی، «ارزیابی و تعیین خسارت آسانسورها، پله برقی و بالابرهای نفربر و کارگاهی» باشد. فرد این تخصص را در مرحله سوم از فرآیند ثبتنام، در قسمت مورد نظر مانند شکل زیر وارد کرده است.
وقتی فرد وارد مرحله چهارم از ثبتنام میشود، باید تمام کلمات کلیدی مرتبط با این تخصص را در فیلد مربوطه وارد کند. این کلمات میتوانند شامل: مهندس مکانیک، بالابر، آسانسور، پله برقی، نفربر و … باشند.
مانند مثال فوق، شما هم سعی کنید تا جایی که میتوانید کلمات کلیدی مرتبط را وارد کنید و این کار را برای همه تخصصها و مهارتهایتان تکرار کنید. در نهایت مطمئن شوید که حتما در نتایج جستجو ظاهر میشوید و افرادی که به شما نیاز دارند میتوانند شما را پیدا کنند.
جمع بندی
کلمات کلیدی، کلماتی هستند که میتوانند مخاطبانتان را به شما متصل کنند. این کلمات، همه مواردی هستند که به تخصصها و مهارتهای شما مربوط میشوند.
هنگام ثبتنام، وقتی به مرحله چهارم رسیدید، از شما خواسته میشود که کلمات کلیدی را وارد کنید. در این مرحله سعی کنید همه کلمات مرتبط با حوزه تخصصی خود را وارد کنید تا کسانی که تخصص شما را جستجو میکنند، صفحه شما را در نتایج جستجو مشاهده کنند.
امیدواریم این مطلب، تمام ابهامات این موضوع را برایتان برطرف کرده باشد. چنانچه هنوز هم سوالی برایتان باقی مانده است، در قسمت کامنتها بپرسید.